Mars

Datlid on asjad, millest ma enne taimetoitlusega alustamist vist midagi ei teadnud. Võib-olla olin seda sõna kuulnud, aga üheski toidus ma neid küll kasutanud polnud ja ilmselt näinud ka mitte. Tänaseks on datlid meie kodus kindlasti koguaeg olemas ja vähemalt igas magusas roas ma neid ka kasutan. Selle üle on mul muidugi väga hea meel, sest peale heade maitseomaduste on datlites ka väga palju tervislikke komponente. Datlite tarbimine aitab ennetada insulti, reguleerida kolesterooli ja vererõhku, tugevdada südant ning on kõrge rauasisaldusega.
Seepärast ongi mul eriti hea meel jagada retsepti, mis peaaegu ainult datlitest koosnebki. Hea meel on muidugi ka sellepärast, et Mars oli mu lemmik šokolaad ja ostsin seda peaaegu iga kord kui poes käisin. Enam ma seda muidugi ei tee, sestvegan versioon Marsist maitseb mulle isegi rohkem.



Vaja läheb:
300g datleid*
60g mandlijahu
60g kookosjahu
50-100 ml sooja vett
150g tumedat šokolaadi
Soola
* Leota datleid enne kasutamist 10-15 minutit soojas vees



Valmistamine:
1) Pane köögikombaini/blenderisse 100g datleid, mandiljahu, kookosjahu ja 1/4 tl soola ning lase ühtlaseks massiks. Mass peaks jääma kergelt kreemine. Kui tundub liiga kuiv, siis lisa 1-2 spl vett
2) Suru kogu see mass kahe lõikelaua vahel õhukeseks ja pane sügavkülma



3) Pane köögikombaini/blenderisse 200g datleid, 1/4 tl soola ja sooja vett. Vett lisa vähehaaval kuni datlitest on saanud karamelli meenutav mass
4) Võta põhi sügavkülmast välja ja määri karamell ühtlase kihine selle peale. Tõsta uuesti sügavkülma



5) Hoia batoone paar tundi sügavkülmas, võta välja ning lõika endale sobivad tükid



6) Sulata šokolaad ning kasta tükid sinna sisse
7) Tõsta šokolaadiga kaetud tükid restile tahkuma. Kui šokolaad enam näppe ei määri, siis ongi õige aeg maiustama hakata!



Järjekordselt saan julgelt väita, et kogu protsess on lihtne ning ei nõua kaua aega. Tõsi, algusest lõpuni tegemine võtab paar tundi, sest batoonid peavad vahepeal sügavkülmas tahkuma, aga reaalset vaaritamist on umbes 15-20 minutit. Vahepeal jõuad mitu käiku soolast sööki valmis teha ning magustoiduajaks ongi isuäratav ja tervislik maiustus valmis!


Kommentaarid

Populaarsed postitused