Pidulikud pannkoogid

Tabasin ennast ühel õhtul mõttelt, et oma (peaaegu)aasta kestnud taimsel kütusel elatud aja jooksul ei ole ma kordagi pannkooke teinud. Tõele au andes pole ma kunagi mingi väga hull pannkoogifänn olnud, aga siiski korra kuus sattusid need mingis võtmes ikkagi mu lauale. Nüüd igatahes ma enam pannkoogi maitset ei mäletanud ning otsustasin asja sellel kenal maipüha hommikul parandada.
Mõeldud-tehtud. Tavaliste pannkookide tegemine on ju üsna lihtne ning sama saan (õnneks?) öelda ka taimse versiooni kohta. Ka koostisosad on sellised, mis üldjuhul kodudes olemas peaks olema ning kuhugi ökopoodi kohe kiirustama ei pea 😁



Vaja läheb(u 12 väikest pannkooki, hea kõhutäis kahele inimesele):
Pool küpset banaani
1/2 tl küpsetuspulbrit
1/2 tl söögisoodat
130 g jahu(mina kasutasin segu tavalisest nisujahust, kookosjahust ning täistera nisujahust
1 tl õunaäädikat
240 ml taimset piima
2 sl õli
1 sidruni koor
1 sl steviat(või suhkrut)
Näpuotsatäis soola
*Moosi asemel: 1 banaan
1/2 õuna
1 sl kookosõli
1 sl pruuni suhkrut
1 sl kaneeli
2 sl soolakaramelli(sobib ka sokolaad, maapähklivõi või muu meelepärane kaste)
Peotäis vaarikaid
1 tl kookoshelbeid


1) Sega omavahel taimne piim ja õunaäädikas ning lase 10 minutit seista
2) Lisa piimale pudruks tambitud banaan, õli, stevia ning sidrunikoor ning sega korralikult
3) Nüüd lisa vedelikule jahu(d), küpsetuspulber, söögisooda ja sool ning sega rahulikult kõik ühtlaseks massiks. Väikeseid tükikesi jääb ikka sisse, aga ära lase ennast sellel heidutada. Parem on segada natuke vähem kui liiga palju
4) Kuumuta pannil tilgake õli ning vala tainas kuumale pannile. Mina kasutasin parajate pannkookide tegemiseks 30ml(1/4 cup) anumat
5) Prae pannkooki kuni ääred hakkavad natuke pruuniks ning kõvaks minema ja peal hakkavad väiksed mullid katki minema
6) Pööra pannkook ringi ning küpseta seni kuna valmis
*7) Lõika banaan ning õun tükkideks
*8) Kuumuta pannil kookosõli ning lisa puuviljad
*9) Lisa puuviljadele suhkur ning kaneel ning prae umbes 5 minutit
10) Tõsta pannkoogid taldrikule, pane peale karamelliseeritud puuviljad ja vaarikad, nirista peale endale sobivat kastet ja puista peale kookoshelbeid



Nagu ma juba mainisin, siis ei ole ma kunagi olnud väga suur pannkoogimees. Pigem olen eelistanud soolaseid pannkooke, kuid see konkreetne variant läheb minu tabelis kindlasti esikohale. Esiteks on pannkoogid ise väga maitsvad. Sidrunikoor annab mõnusat hapukat maitset ja tekstuurilt on pannkoogid  kohevad kui pilvekesed. Ning teiseks sobivad karamelliseeritud puuviljad, vaarikad ja soolakaramellikaste siia kui valatult.
Kokkovõttes igatahes väga mõnus algus päevale ja hellitus maitsemeeltele.

Kommentaarid

Populaarsed postitused