Paneeritud baklažaan

Ei saa öelda, et baklažaan oleks mu laual just eriti sage külaline. Ma pole päris kindel, kas ma seda Eestis kunagi üldse maitsnudki olen, valmistanud kohe kindlasti mitte. Ühtegi konkreetset põhjust, miks nii on läinud, ka välja tuua ei oska. Arvatavasti on asi selles, et enne ma eriti juurikaid üldse ei söönud ja viimase aasta jooksul on lihtsalt nii palju avastamist "tavalisemate" juurikatega, et baklažaan pole võimalust saanudki.
Õnneks sattusin suvel Korfut külastades ühte mõnusasse söögikohta päikeseloojangut nautima ning kuna seal taimse toidu valik üsna kesine oli, tellisime abikaasaga kõik võimalikud variandid. Üks neist variantidest oli juhuslikult baklažaanipirukas. Ja see oli uskumatult maitsev! Isegi nii maitsev, et järgmisel õhtul võtsime taas ette 20km pikkuse sõidu mööda kitsast ja käänulist mägiteed lootuses seda pirukat uuesti maitsta. See ka õnnestus😋
Nüüd, mitmed kuud hiljem sattusid mulle kätte paar ilusat baklažaani ja otsustasin, et midagi peaks neist tegema. Pirukat veel proovima ei hakanud, otsustasin millegi lihtsama kasuks ja pean tunnistama, et ka see oli päris maitsev!




Vaja läheb:
300g baklažaani(2 tk)
1 sidrun
130g +30g nisujahu
3 tl küpsetuspulbrit
300 ml õlut(külma)
1/2 tl kurkumit
1-2 tl kalamaitseainet
1 tl soola
Õli praadimiseks



Valmistamine:
1) Koori ja poolita baklažaanid ning pane need koos sidruniviiludega 10-minutiks külma veega täidetud kaussi



2) Lisa teise kaussi 130g jahu, maitseained ning küpsetuspulber ning sega omavahel. Seejärel lisa ka õlu ning vispelda korralikult ühtlaseks



3) Võta baklazaanid veest välja ning keeruta neid ülejäänud jahus(kata ühtlaselt)



4) Vala pannile õli ning aja kuumaks. Kui õli on kuum, kasta baklažaanid jahusegusse ning tõsta pannile. Esimesed paar minutit prae kõrgel kuumusel, et koorik krõbedaks muutuks ning keera kuumust maha. Prae keskmisel kuumusel veel 8-10 minutit, et baklažaan seest pehmeks muutuks.
Enne serveerimist tõsta mõneks minutiks salvrätiku peale, et üleliigne rasv välja tuleks



Selline mõnusalt krõbeda koorikuga pehme baklažaan sobib ideaalselt näiteks riisi või friikartulite kõrvale. Kastmeks sobib ideaalselt tar-tar ja kõht saabki kiirest maitsvat toitu täis!
Mõnele meenutab baklažaan ka natuke valget kala... Mulle endale tundub, et selleks tuleks kalamaitseainet(või nori pulbrit) kõvasti rohkem panna, aga ega ma mingi ekspert ka ei ole 😀
Proovi ise järgi ning anna teada kas meenutas valget kala!?!?!









Kommentaarid

Populaarsed postitused