Tatrasalat

Tatar.... Nagu ma olen juba korduvalt öelnud, olin ma varem jube valiv toituja. Neid asju, mida ma ei söönud, oli vist rohkem kui neid, mida ma sõin. Tatar oli juba lasteaias mu suurim vaenlane(koos leivasupiga) ja ma pigem nälgisin kui seda puutusin. Sama muster kestis kuni ma olin umbes 22. Siis hakkasin tatart tema kasulikkuse pärast sööma. Tatar ravib erinevaid erinevaid haigusi, puhastab organismi, vähendab ja blokeerib kantserogeenide toimet ja taastab nende tekitatud mõjude eelse keskkonna rakkudes. Samuti mõjub ergutavalt, suurendab lihasjõudu ja parandab vastupidavust. 
Kuna ma olin pikalt sportlane, siis toitumise suhtes teadlikumaks saades, ei jäänudki mul muud üle kui tatart kuidagi sööma hakata. Algus oli ikka jube vaevaline, sest maitse mulle üldse ei meeldinud. Aga sõin ikka, võtsin ampsu tatart ja suure lonksu vett peale ning alla ta läks(mul on eluaeg olnud omadus kasulikke asju ka vastu tahtmist teha). See ei ole muidugi väga jätkusuutlik tegevus ning kõik nii ei suuda ega peakski... Õnneks juhtus nii, et ühel ilusal suvepäeval käisin sõber Svenil Avinurmes külas ja tema ema(Aitäh, Milli!) oli tatrasalatit teinud. Ja oh üllatust! See oli nii maitsev, et juba järgmine päev küsisin retsepti ja tegin kodus ka. Ja tähtpäevadel hakkasin seda kartulisalati asemel oma külalistele ka pakkuma. Ei saa mainimata jätta, et peale tatrasalati proovimist hakkas tatar ka muul kujul mulle täitsa maitsema.
Tol ajal ma veel taimselt ei toitunud ja ka tatrasalatis oli omajagu loomseid koostisosi, aga nüüd on õnneks kõik taimsed alternatiivid lihtsasti kättesaadavad ja seepärast retsepti siia kirja ka panna.


Vaja läheb(4le):
150g tatart(soovitan toortatart, aga maitseb imehea ka tavalisega)
4-6 sl taimset majoneesi(nt taimetoitlaste kaste)
3 sl maisi
1 väiksem punane sibul
1 suur marineeritud kurk
1 sama suur tükk värsket kurki
2 taimset viinerit
3 sl sojakoort
Soola, pipart


Valmistamine:
Nagu juba aru võib saada ei olegi siin midagi väga juhendada 😂, aga igaks juhuks panen sammud kirja ikka
1) Keeda tatar, lase jahtuda ning tõsta kaussi
2) Haki sibul, kurgid ja viinerid meelepärase suurusega tükikesteks
3) Tõsta kõik koostisosad kordamööda kaussi ja maitsesta soola ning pipraga


4) Sega kraam korralikult läbi ja valmis ta ongi


Ma ütlen päris ausalt, natuke naljakas on sellist retsepti jagada, aga see on lihtsalt nii maitsev 😀
Ülimõnus alternatiiv tavaliste peolaua kartuli- ja makaronisalatile. Mis veelgi olulisem, tatar on nii kartulitest kui ka makaronidest kordades kasulikum. 
Ma loodan, et kasvõi üks inimene saab oma tatrafoobiast selle salatiga üle. Ja ma usun, et see maitseb ka mõnele vähe pirtsakamale lapsele(nagu mina olin), kes muidu tatart suhu ei paneks 😊

Kommentaarid

Populaarsed postitused