Jakaga burritod



Ühte versiooni burritodest olen teile juba tutvustanud(vaata SIIT), aga tegelikult meeldib mulle endale veel rohkem teistsugune versioon. See on rohkem selline klassikalise burrito moodi, kuhu ma lisan ka jakat. Ma ei tea kui paljud üldse jakaga kokku puutunud on? Eestis see väga levinud ei ole ja ega seda paljudes poodides müügil polegi(mina hangin oma varu Piprapoest). Igatahes on jaka(inglise keeles jackfruit) üsna huvitav puuvili. Kasvamiseks vajab ta troopilist kliimat ning väga populaarne on ta Kagu- ja Lõuna-Aasias. Jaka on Bangladeshis ja Sri Lankal isegi rahvuspuuvili!
Puuvilja kohta on jaka ikka väga suur tegelane. Tegelikult isegi suurim puu otsas kasvav puuvili. Suurimad isenditel on pikkust kuni 90 cm, diameeter 50cm ja kaalu koguni 55kg. Meie muidugi värsket jakat kätte ei saa(kui keegi teab, kust saada, siis andke aga teada!), aga konserveeritud versioon ajab ka asja kenasti ära 😊

Mina ja üks keskmist kasvu jackfruit Balil


Tuleb tõdeda, et väga erilisi toiteväärtuslikke omadusi tal ei ole. Sisaldab mõõdukas koguses C-vitamiini ja kaaliumit ning natuke suuremas koguses B6 vitamiini. 100g on 95 kalorit, 2 g proteiini, 23g süsivesikuid ning 1g rasva.
Mulle meeldib jaka seepärast, et ta on ise üsna maitsetu tegelane, aga võtab igasuguse maitse väga hästi külge. Ja, mis kõige vahvam, läbi praetuna meenutab rebitud sealiha(mulle igatahes meeldis, enne lihast loobumist muidugi, aeglaselt ahjupotis küpsetatud liha). Seepärast ma seda oma toitudes kasutangi ja seekord just burrito vahele panengi.
Väike sissejuhatus tehtud, nüüd on aeg retsepti kallale asuda!



Vaja läheb:
8  suurt tortillat
1 purk jakat
1 purk ube
250g riisi
1/2 punast kapsast
1/2 paprikat
5 tomatit
1 tšillikaun
1 suur punane sibul
2 küüslauguküünt
4 avokaadot
Peotäis koriandrit
6-8 sl BBQ- kastet
2 sl õli
2 sl sidrunimahla
Natuke jalapeenot
Soola, pipart



Valmistamine:
1) Keeda riis vastavalt juhistele
2) Loputa oad ning kuumuta need pannil kergelt läbi. Soovi korral lisa tšillipulbrit.
3) Kuumuta pannil õli, kurna jaka ning aseta see pannile. Ära väga suurt kuumust kasuta, keskmine kuumus on täiesti piisav. Lase jakal umbes 10 minutit pannil olla



4) Nüüd lisa BBQ-kaste, sega läbi ning lase veel vähemalt 10 minutit valmida



5) Keera pannil tuli alt ära, võta appi kartulitamp ning hakka tampima. Üsna kiirelt näed, kuidas kiulised ribad üksteistest eralduvad ning jaka hakkab rebitud liha kuju võtma. Mõned seemned võivad ikkagi seemneteks jääda(eriti kui teil on plastikust kartulitamp nagu mul 😀), aga sellest pole midagi. Maitsevad need ikka hästi ja soovi korral on need võimalik ka välja nokkida



6) Jaka pannil valmimise ajal ei pea niisama käed rüpes seisma. Samal ajal saad valmis teha avokaadomöksi ja salsa. Avokaadomöksi tegemiseks pane köögikombaini/lõikurisse(või haki noaga) 4 avokaadot, 1/3 punasest sibulast, kaks küüslauguküünt ja sidrunimahl ning maitsesta soola-pipraga.



7) Salsa valmistamiseks haki või pane köögikombaini/lõikurisse tomatid, tšillikaun, koriander ja ülejäänud sibul ning maitsesta soola ja pipraga



8) Kui kasutasid lõikurit, siis jõuad valmis hakkida ka punase kapsa ja paprika. Ma seekord kasutasingi lihtsalt värsket paprikat ja punast kapsast ega teinud nendega midagi(olin laisk), aga ideaalselt sobib burrito vahele ka mu äädikane punase kapsa salat



9) Nüüd ongi jäänud ainult burrito kokkupanek ja pannil(või grillil) krõbedaks laskmine. Minu stiil on selline:




Nagu burritod ikka, on seegi väga maitsev. Soovi korral saab teravust vastavalt vajadusele jalapeenode lisamisega reguleerida ning igaüks saab just oma soovidele vastava burrito kokku keerata.
Eriti lahe on neid külalistele pakkuda. Seda kahel põhjusel. Nagu ma juba mainisin, saab igaüks omale meelepärase sisu valida. Ja teine, mitte vähem tähtis põhjus on, et võõrustajal jääb tööd kõvasti vähemaks. Pole vaja ise 20 burritot rulli keerata 😀
Igatahes soovitan kindlasti proovida!
Tegelikult huvitab mind see ka, et kui paljud teist jakaga kokku puutunud on ning missugused on teie lemmikud jakat sisaldavad retseptid?

Kommentaarid

Populaarsed postitused