Sushi

Sushiga tutvusin ma üsna hilja. Ma arvan, et ma olin umbes 20 aastane kui esimest korda sushit proovisin. Ma olin üldse ikka väga valiv toidu suhtes ja igat uut asja endale naljalt suhu ei pannud. Nii oli ka kalaga. Noorena üldse ei söönud, siis hakkas vobla maitsema, siis suitsukala ja lõpuks olin suur lõhesaiade fänn, ehk toores kala maitses ka väga. Igatahes kui sushit proovisin, siis olin suhteliselt kohe müüdud, alguses meeldis eriti küpsetatud variant, aga kurvaks ei teinud ka tavaline sushi. Tänaseks olen kalaga jälle samas seisus, kus noorena - ei söö üldse.
Sushi isu on ikkagi alles ja õnneks selgus, et imemaitsvat sushit saab teha ka taimselt. Ilma kalata sushisse mul algul eriti usku ei olnud, aga tänu kallile abikaasale me ühe variandi ikkagi ära proovisime ja kahetsema ei pidanud!



Vaja läheb:
Sushi riis
200g kõva tofut(pressitud)
Paprika
Värske kurk
Avokaado
Taimne "toorjuust" (nt Oatly. Ühel korral asendasin olude sunnil, võib öelda ka laiskuse pärast, "toorjuustu" taimetoitlaste kastmega ja toimis ka hästi)
Nori lehed
2 sl sojakastet
2-3 sl õli


Valmistamine:
1) Valmista sushiriis vastavalt juhistele. Juhised leiad nt siit
2) Lõika tofu kangideks ning pane kuumale õliga kaetud pannile
3) Prae tofu kergelt krõbedaks ning vala peale sojakaste ja prae veel paar minutit
4) Lõika paprika, avokaado ja värske kurk kangideks
5) Mätsi nori lehele riis, määri peale toorjuust ning aseta paprika, kurgi, avokaado ja tofu kangid



6) Keera paber rulli ja lõika tükkideks



See variant on tõesti väga maitsev ning autentne. Soja annab tofule mõnusa soolaka maitse ja annab suhsile "päris" maitse. Ühel korral panin lisaks sojale ka vedelat suitsu ja nii sain kergelt suitsukala maitsega tofu, seega variante on igasuguseid.
Hetkel veel muid variante proovinud pole, aga kindlasti hoiame silmad-kõrvad lahti ja kui kuskil mingi huvitav taimse sushi variant meie tähelepanu köidab, siis kindlasti anname ka sellele võimaluse, sest esimene katsetus läks 100 protsenti täkkesse.





Kommentaarid

Populaarsed postitused